fredag 13. november 2009

S.O.S!!

Inviter en usynlig jule gjest!

Julen er ment for å være en hyggelig tid for barna, en tid fylt av forventninger, glede og koselige tradisjoner. Desverre er det mange barn som ikke gleder seg til høytiden. Noen har mistet familien sin og er helt alene, andre har foreldre som ikke tar seg av dem.
DU kan hjelpe disse barna!

Dette brevet dumpet ned i min postkasse i dag..
Jeg har vært med i sos barnebyer siden jeg var 20år, og hatt barn fra tre forskjellige land, to av dem har klart seg bra og fått flytte hjem til foreldrene sine igjen.
Nå har vi Alejandra på fjerde året, og hun er jevn gammel med Sanne jenta mi.

Vi får jule kort, personlig fra henne, og en oppdatering på livet hennes fra sos mamma'n hennes, og det er spennende og rørende å følge med.
Så kanskje det kunne vært en alternativ gave? Julen har nok kjøpepress og helt ærlig syntes jeg det blir mye ufornuftig handling.
Med dette kan man både lette egen samvittighet, og gjøre andre glad.

Så, gi bort et fadder medlemskap, eller en donasjon til sos barnebyer! Eller bestill julekort, mange måter å gjøre det på :o)

Les mer på: SOS BARNEBYER
.
Nå hørtes jeg kanskje ut som en fantastisk snill person, der er det mange som kan bekrefte det motsatte, og selvfølgelig har jeg store evner til å sløse bort penger på unyttige ting, når annledningen byr seg :o)
.
God helg!

1 kommentar:

  1. Det var en flott ide, det skal jeg gjøre-ungene skal få det som en del av julegaven. Det var gode tanker fra e go jente-nemlig deg:) Takk for tips:) Når jeg beg å lese innlegget ditt tenkte jeg at vi sku innvitere et menneske hit juleaften jeg, nydelig tanke det altså- men jehg hadde aldri klart å si forvel å kjøre det mennesket hjem.. Klem!!

    SvarSlett