fredag 6. mars 2009

Offspring


Er det sant da.. at plantene skyter ut blomster når de skal dø...?!!
I så tilfelle er det jo grusomt!
Har en stusselig plante i vindus karmen, som jeg ikke har hatt hjerte til å kaste, den er jo LITT grønn ennå.
Og i dag oppdaget jeg blomster på den igjen.. og det på en liten stakkars gren som var nesten knekt av.
Jeg har blitt fortalt at blomstene kommer når planten aner faren for å dø, og at den da skyter ut blomter for å "formere"/frø seg... "snufs", nå har jeg ikke hjerte til å kaste den iallefall!

Med den vakre skjøre blomsten ønsker jeg mine koselige bloggvenner en god fredag!

Klem

3 kommentarer:

  1. Vakkert...

    Ønsker deg en fin helg også :o)

    SvarSlett
  2. Vel, det bekrefter teorien : ) Så fin da!

    SvarSlett
  3. så flink din 9 åring er til å hekle da! Skryt i vei. Selvinnsikten kan da være bevart selv om man fokuserer på det positive.
    Og den blomsten, vakkert, men jeg ble no litt vemodig av å lese det.... her er formen heller dårlig:-( Jeg klarte ikke å mottstå alle basiluskene i huset legere. drømmen om gourmemat er plutselig helt borte. Tanken på all mat skyves bort... rart ;-) ha en flott lørdag

    SvarSlett