onsdag 22. oktober 2008



Løkringer

Noe av det BESTE jeg vet er løkringer, og nå har jeg har jeg klart å lage de selv!
Veldig enkelt, og kjempegode!
1 gul løk
2 ss hvetemel

3 ss hvetemel
1 ss maisenna
1/2 ts salt
1 ts bakepulver
1 dl vann
1 l solsikkeolje

Slik gjør du:
Løken kuttes i 1 cm tykke skiver og plukkes fra hverandre.
Vend løkringene i hvetemel og rist godt av.
Rør sammen hvetemel, maisenna, bakepulver og salt.
Spe inn vannet slik at du får en tykk pannekakerøre.
La stå i 10 minutter.
Dypp løkringene i røren og frityrstek dem i oljen ved ca. 160 °C i 2–3 minutter til de er gylne og sprø.
La dem renne av på kjøkkenpapir.
Salt lett og server.
Godt som snacks og tilbehør.


2 kommentarer:

  1. Mmmmmmmmmm, denne oppskriften må prøves!ELSKER løkringer jeg også :o)

    Vibeke

    SvarSlett
  2. Mmm...løkringer er jo kjempegodt. Kanskje jeg skal prøve meg på denne :)

    Ha en fin dag :)

    SvarSlett