søndag 26. oktober 2008

Salt Kringle





Jeg er så utrolig STOLT av meg selv! Gir meg selv en klapp på skuldra.. he he.

Da jeg var på Tysklands tur for.. tja.. 3.år siden, oppdaget jeg salte nybakte kringler.
Altså ikke bare en salt stang i et annet format, men skikkelig deig kringle.
De var så utrolig gode, kjøpte med meg en haug hjem, og har ikke glemt dem.
Jeg vet jo at alt kan lages, men jeg pleier aldri å få det til hvis jeg skal lage noe som jeg har smakt før, det blir heeelt noe annet når jeg setter i gang.
Feks Mammas kjøtt kaker og Lappskaus, min blir alltid helt annerledes, men selvfølgelig også god! :o)

Derfor kan jeg med hevet hode si at jeg faktisk har klart å lage ekte salte kringler, med den samme smaken slik jeg husker den....Mmmmm!!

Vi har spist den som Snacks bare, men den er sikkert suveren ved siden av supper osv.
Kan skrive oppskriften til de som måtte ønske den.




Har også "smeltisammen", http://lekkermunn.blogspot.com/ sin Philadelfia ost med vri.

Det er så mye god mat! Og så utrolig GØY å få litt ny ideer!

14 kommentarer:

  1. Jeg snuppa mi! Endelig fant jeg bloggen og så imponert jeg ble!! Takk for i går var så koselig. Regner med du er bankers hos meg 20des. Kunne både tenkt meg saltkringeler og sånn ostegreier nå kjenner jeg. Håkon og jeg skal kose oss med hjemmelaget italiensk pizza i dag.
    Glad i deg! Og ha en fin uke på jobb!! Susan

    SvarSlett
  2. Så deilig det så ut med saltkringle, det har jeg aldri smakt. Sikkert ikke bare jeg som kan tenke meg oppskrift på den:) Må inn på den andre bloggen og se hva den osteretten er, så spennende ut!

    Ønsker deg ei fin uke:)

    SvarSlett
  3. hei du. yakk for sist.. utrolig imponerende det blogg greine dine altså.. føler liksom at jeg går hakkihæl på deg hver dag jeg:) følger hverdagen din jeg nå mor... kos og klem line.

    SvarSlett
  4. Hei hei!

    Ser du har laget noen flotte saltkringler!!
    Vi skal ha vår egen lille oktoberfest i gata og jeg har fått i oppdrag å lage saltkringler.
    Er det mulig å få oppskriften av deg??

    Vennlig hilsen Anne Brit (annebehund@epost.no)

    SvarSlett
  5. Saltkringlene ble gode! Tusen takk for oppskrift.

    Hilsen Anette

    SvarSlett
  6. Hei! Kan du please legge ut oppskrift??

    SvarSlett
  7. hei!
    FOr en koselig blogg.
    Ser du har oppskrift på saltkringle, er det mulig å få den?

    Mvh

    Herdis

    SvarSlett
  8. Hei :)
    Hadde blitt kjempe glad viss du kunne sendt meg oppskrift på disse kringlene :)

    Mvh Kristin (k.vold@hotmail.com)

    SvarSlett
  9. Hei. Kunne jeg fått oppskriften av deg?? Hadde blitt veldig glad! thomas.gripp@gmail.com

    SvarSlett
  10. Hei
    Hadde vært supert om jeg kunne fått oppskrift av deg, har leitet nettet rundt som en tulling men ikke funnet noe brukbart :)
    På forhånd takk :)

    Mvh. Even
    even.walseth@gmail.com

    SvarSlett
  11. Nå vet jeg ikke hvilken oppskrift du har brukt, men hvis resultatet er slik som på bildet, så er det nok kun en kringle som smaker salt du har fått ut av det, men langt i fra "brezel".
    Hvorfor?
    Det karakteristiske mørke utseende og den lett bitre smaken (i tillegg til den salte) i ekte brezel kommer av og fra samme ingrediens, og det er tydelig å se at den mangler i oppskriften din :-)

    SvarSlett
  12. Hei! Ble kjempeivrig etter å teste denne saltkringle-oppskriften, kunne du sendt den til meg? *takknemlig*

    Mvh Emy (emykdale@gmail.com)

    SvarSlett
  13. Hei!

    Vil også veldig gjerne ha oppskriften, hvis du kan være så snill å sende den til meg? hildhoff@hotmail.com

    Mvh
    Hild

    SvarSlett
  14. Hei!!!

    Vil også veldig gjerne ha oppskriften, hvis du kan være så snill å sende den til meg? rosenvinge1982@hotmail.com
    Mvh
    Ingrid

    SvarSlett