fredag 22. januar 2010

Jakten på nyresteinen!

Når jeg lå som et sammenkrøpet lite spe barn på gulvet til legen min i dag og gråt, tenkte jeg; dette må bloggas!
For jeg klarte å se humoren i det, og gråt-lo :o)
Våknet halv tre i natt med ENORME mage smerter, etter to tlf til legevakten og 6.Ibuks senere sitter jeg hos legen min kl.08:00, med et blikk som tryglet om hjelp!
Tok blod prøver, og ventet, tok urinprøve og ventet, ble kjent på litt her og der og ventet, fant til slutt ut at det var en NYRESTEIN som var på vei i systemet mitt, og grusomt hvor vondt det var!
Jeg tenkte mens jeg lå der at en fødsel var å foretrekke, da får du iallefall verdens beste avslutning, mens jeg lå her med fødselssmerter og ventet på en stein..??!!
Må le!
.
Fikk en smertestillende sprøyte i hver skinke, så nå klarer jeg nesten ikke å sitte, men shit hva gjør vel det, steinen er i allefall på riktig vei ut.
Når legen tok meg på skulder'n og sier, dette skal gå fint, nå setter vi først en sprøyte, så ser vi om den virker, hvis ikke tar vi en ny, han var som en helt, en gud som skulle redde meg, og jeg måtte gråte en skvett til..nå ble det to sprøyter, men det var helt greit.
.
Jeg har jo "ny" jobb, og det er ikke dødskuult å være syk og hjemme fra jobb da, jeg går stort sett på jobb selv med feber. Men i dag klarte jeg bare ikke, men sa alikevel jeg kom senere.
Når jeg ringte jobben etter tre og en halv time hos legen, sa sjefen at jeg bare kunne være hjemme og slappe av, da måtte jeg gråte litt igjen gitt, merkelig hvor sårbar man blir når man er syk, tok meg til og med i å tenke på at kanskje jeg burde ringe mamma også..:o)
.
Så nå kan helgen starte, med rompa full av stikkpiller sitter jeg og drikker masse vann, for JÆVELEN skal ut NÅ, mulig jeg tar vare på den og gir den et navn :o)
Vurderte også å legge ut bilder av skinka mi, men heldigvis er jeg ikke så høy på smerttestillende!
.
Fin helg til dere, og jeg forventer iallefall en sympati kommentar!!
Nå skal jeg ut og sparke i grusen..
.
KLÆM

7 kommentarer:

  1. Hei igjen. Hold meg litt oppdatert da.. Lurer på hvordan det går med deg vettu.. Klem..

    SvarSlett
  2. uff, synes synd på deg .(... men artig historie for alle oss andre, GOD BEDRING,JENTA. <klem Nina

    SvarSlett
  3. Stakkars deg!!!
    Håper du blir kvitt den fortere enn fortes..!!

    Gi grusen et par ekstra spark fra meg;)

    God bedring,
    og håper du får en flott helg!

    SvarSlett
  4. Hei!"
    Ville ønske deg god helg og håper steinen er kommet ut. Jeg måtte le da jeg leste innlegget, bra du har humor oppi alt;)).
    Klem fra liv Ingjerd

    SvarSlett
  5. Stakkars deg, det høres forferdelig ut:( Håper den kommer seg fort ut!
    Men måtte jo le litt siden du har skrevet det så artig:)

    Riktig god bedring! :) Sympati sendes over i bøtter og spann!

    Klems

    SvarSlett
  6. Lille vennen min. Nyrestein, gamle er vi tenker jeg :o) Høres skrekkelig vondt ut, skulle gjerne vært der å holdt hånden din jenta mi, som da vi tok piercing :o) Var selv hjemme i går fra skolen pga magevondt, tenkte det var den j... thai maten, men det var det ikke, heldigvis. Er drit øm i magen, håper det går over, er mye bedre. God bedring snuppa mi, ring meg så kommer jeg som et lyn. Er veldig flink til å holde hånden vettu :o) Stooor klem fra en som gjerne jager bort herr stein.

    SvarSlett
  7. Nei huff da! Håper du er bedre nå..
    Klem fra ho Marrrrrita

    SvarSlett