onsdag 4. november 2009

Nestekjærlighet!



.
Jeg er mildt sagt irritert om dagen!
Hvor er nestekjærligheten?
Ser at det er flere bloggere som får anonyme kommentarer, og det er dritt slenging på et utrolig lavnivå!
Og selv om man selvfølgelig hever seg over slike type mennesker, blir man alikevel litt tankefull, helt naturlig det, for alle som har litt selvinnsikt!
Men når slike kommentarer kommer fra ukjente mennesker, som kun ser en liten bit av vår hverdag, mener jeg derfor at det er helt ubegrunnet, og tatt ut av sammenheng!
Makan til frekkhet!

.
"Nestekjærlighet er omsorg for andre mennesker og det å føle seg ansvarlig for ethvert medmenneskes velferd uten hensyn til relgion, kjønn eller politisk standpunkt. Mens noen betrakter det som et element i sosial kontroll, ser andre på det kun som en form for altruisme. Nestekjærligheten er et eksempel på en aktiv, utadvendt kjærlighet."
.
Disse menneskene lever tydeligvis etter janteloven, vel, lykke til med det resten av livet, husk at du skal være mot andre slik du vil andre skal være mot deg, og at dårlig oppførsel slår tilbake på deg før eller siden.
.

Klem fra Lilla, som ønsker seg problemfrie og hyggelige hverdager, og ønsker det samme til andre rundt meg.. :o)


3 kommentarer:

  1. Jeg er vel kanskje en av de anonyme du snakker om. Har ikke blogg, så er nødt til å velge anonym-varianten, men legger alltid igjen fornavnet mitt. Jeg slenger ikke dritt - som du sier - men legger kanskje av og til igjen kommentarer som bryter litt med standarden i bloggverdenen. Jeg følger mange blogger, og jeg forundres over type kommentarer som mange blogger er fulle av, det er kos og klem og sukkersøtt og "å så fin hun er" eller "å så flink du er" eller nydelig eller nusselig eller fantastisk. Selvfølgelig kan man mene og skrive det, men ikke hele tiden og ikke alle sammen vel! Hvis jeg så legger inn en kommentar som stiller spørsmålstegn ved noe, eller er litt kritisk til noe - uten å være slem - raser kommentarene inn slik som "ikke les denne bloggen da" eller "pell deg vekk".

    Ønsker bloggere bare de rosenrøde klissete tilbakemeldingene?

    Celine R.

    SvarSlett
  2. Hei anonyme Cecilie. Ikke noe problem å legge igjen "usukrede" kommentarer. Men direkte ukoselige kommentarer bør en holde seg for god for. Jeg må si meg enig i at vist du finner en blogg du ikke liker er det vel bare å gå videre til en blogg som kanskje fenger deg istede? Det fins jo tusenvis! De bloggdamene som ofte skriver om feks barna sine, hjemmet sitt osv i den duren vil jo ofte få søte svar. Vi følger jo blogger vi ofte deler litt av hverdagen vår med som feks barn, hus og hjem. Jeg syntes når en går inn på en blogg er det faktisk det mennesket som "eier" og å skriver bloggen som avgjør innholdet, om du vil lese den er jo opp til deg. Og det er vel ikke de små kritiske kommentarene en reagerer på men de som er direkte ukoselige og ufine. Her får du en klem fra en blogger:):)

    SvarSlett
  3. Hei Celine, så morsomt at du la igjen en kommentar!
    Neidu, bloggverden er noe for seg selv, og snever kan den også være.
    Konstruktiv kritikk er vel og bra det, men siden mange likesinnede møtes her, må de få lov til å utrykke seg som de selv ønsker..

    Alle mennesker har et iboende behov for å få ros, og positive tilbakemeldinger. Noen helt sikkert mer enn andre, og på forskjellige måter.

    Nå har den kritikken som jeg sikter til vært i såmåte veldig personlig rettet, og jeg mener bestemt at en blogg er bare en bitte liten del av livet..
    Og utrykke politiske standpunkt feks er en uskreven regel, at man ikke gjør på en blogg, sånn er det bare..
    Heldigvis har vi stort sett andre nære venner man kan dele og diskutere slike ting med!

    Men nå er det jo også trist da, at hvis man føler at mennesker som ikke har de samme interesser som seg selv, ikke allikevel kan berike livet vårt.

    Nei, jeg leser de bloggene jeg syntes er morsomme og fine, resten lar jeg være, gidder ikke bruke tid og energi på å bli irritert over slike småting.
    Men syntes samtidig at det er fint at alle typer forskjellige mennesker finner hverandre via blogging, og kan dele noe felles.

    Ha en fin fin dag, og husk, dette er bare min mening :o)

    SvarSlett