mandag 15. desember 2008

Marengs og Kalendergaver

100gr eggehvite
100gr sukker
100gr melis

Bruk kjøkken maskin og miks hvittene med 50gram sukker, til røren blir stiv og blank.
Ha i resten av sukkeret, og miks leeenge.
Vend melis inn helt til sist, forsiktig, så ikke røren blir "flat"
Tilsett litt konditorfarge, min ble svak rosa.
Stek i på 150 grader i 10min, sett til 100 grader i 90min til.
Så er det bare å få sukker kick!

Fine, ikke sant?

Sanne fikk sånn god gammeldags snurre kikkert, resultat under, ....morsom!




Og nye tenner, ..."all i want for Christmas is my two front teeth..."
Må slutte å spise all den marengsen! :o)

God uke!

3 kommentarer:

  1. Stort smil fra meg i kveld!

    Skjønner godt at nye tenner er på ønskelisten her ja! :o)

    Fikk lyst til å lage pikekyss jeg også. Oppskriften med melis var ny for meg. Får se om tiden strekker til...

    Vet du har etterspurt noen oppskrifter hos meg. Skal ta meg på tak å fikse det i en fei!

    Ønsker deg og dine en fortsatt fin førjulstid!

    Klem fra Guri

    SvarSlett
  2. Aiaiai! De marengsene så farlig gode ut, og ikke minst var de kjempefine! :)

    Sveisen ble helt ok ja, ser best ut med en gang jeg kommer ut fra frisøren da, med utglattet og stylet hår. Etter å ha vasket det krøller det seg litt opp og blir fluffy, jaja. Skrå lugg og oppklipt rundt ansiktet, klipt i en spiss bak. Standard meg, hehe!

    Ha en fin kveld (eller natt er det vel nå). :)

    SvarSlett
  3. Så flink du har vært å bake da! Gøy å høre hva andre har laget. Sara Bernard er ikke vanskelig! Tar bare litt tid:) Utrolig godt er det ja.

    SvarSlett