søndag 22. juni 2008

"Sukk" mitt hjerte, men brist ikke..

I mange år faktisk, hvis jeg har kommet med et "sukk" på jobb, har en eller annen kommentert over skulderen:
"Sukk" mitt hjerte, men brist ikke.
Jeg har undret meg flere ganger hvor den setningen stammer fra??

Det nærmeste jeg kommer er et dikt jeg fant på google:
Sukk mitt hjerte , men brist ikke..
Du har en venn , men du vet det ikke..
Han elsker deg , men tør ikke, for andre sier han bør ikke.

Ble en anelse skuffa jeg da, hvis setningen kommer fra dette diktet.
Vel, et lite hjerte "sukk" fra meg :)

5 kommentarer:

  1. kult profil bilde og morsom teller!

    SvarSlett
  2. Sukk hjerte, men brist ikke.
    Du vet du har han, men ser han ikke.
    Du elsker han, men tør ikke,
    for ditt hjerte sier du bør ikke...

    ...denne har jeg hørt, men det finnes sikkert flere varianter :)

    SvarSlett
  3. Sukk mitt hjerte, men brist ikke.
    Drikk skittvatten og tørst ikke.

    jeg har høt denne...

    SvarSlett
  4. jeg har oppvokst med diktet "sukk hjerte, brist ikke, drikk sjitvann og tørst ikke":)

    SvarSlett